tisdag 26 juli 2011

Hejhej! :)
Idag gjorde jag en av mina favoritfrisyrer. Den passar överallt, i skolan, på festen men främst på stranden. Så jag tänkte visa hur man gör den för er! :)





1. Denna frisyren passar bäst att göra efter att du har tvättat håret med både schampo & balsam (såklart).
2. Torka håret tills det inte droppar längre. Det ska alltså inte vara helt torrt, utan blött men inte så att det droppar.
3.Fläta håret, jag flätar en på varje sida och luggen. Du kan också be någon att fläta ditt hår om du inte kan eller inte når.
4. Låt flätorna sitta i tills håret är helt torrt.
5. När håret är torrt, ta ut alla flätorna. Om det är lite tovigt kan du reda ut det med fingrarna.
6. Fluffa håret lite och om du vill, ta lite hårsprey så det håller sig hela dagen.
Klart! :)
Vill ni har mera sådant här, när jag visar hur ni ska göra? Kommentera! ;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej Svejs! Nu hoppas jag att det ska funka att kommentera. Inget taskigt eller kränkande tack :)